Hoppa till innehåll


Highest Reputation Content


#44633 Sagt av Janne och Eje

Posted by Eszaraxe 28 augusti 2011 - 09:47

Kan inte du BRM sluta tjata om "jävla idiot" nu på det här forumet, du har klargjort din ståndpunkt, att Janne ska be om ursäkt. Jag tror att vi alla har förstått det. Vi på det här forumet har inget mer med det att göra och det var inte här han kallade någon för "jävla idiot". Om du ska fortsätta uppmana Janne att be om ursäkt så lämna oss andra utanför och förstör inte vårt forum med att tjata om samma sak fler gånger. Gå med i Facebook och skriv det på Viasats facebook-sida eller någon stans där det är mer relevant att framföra den åsikten. Skriv till hans chef eller gör vad du vill, men sluta tjata om det på vårt forum är du snäll.
  • 8


#39421 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix - Lopp 19

Posted by Camber 14 november 2010 - 09:54

Så låt oss sammanfatta förutsättningarna inför dagens final och den långa forumvintern där det är viktigt att vi vet förutsättningarna för vårt tjafs och ideliga vändande på allt.

Om Alonso vinner VM med mindre än 7 poäng så är han inte en värdig världsmästare och hans titel är inte värd något.

Om Alonso vinner med mer än 7 poäng är han heller inte en värdig världsmästare då han inför finalen genom fusk av Ferrari tillförskansade sig en fördel han kunde bygga på.

Om Vettel vinner VM är han inte värdig eftersom han är en barnrumpa som sticker fingret i luften. Han är dessutom älskad av sitt stall, skulle aldrig göra något gott för någon och är ful och är ful och oärlig.

Om Mark Webber inte vinner VM så är han ändå den moraliska världsmästaren. Mark Webber har varit ensam i sitt team och kraftigt motarbetad av hela sitt team. Han har en fruktansvärd teamkamrat och ingen i teamet gillar Webber och har aktivt motarbetat Webbers alla chanser till framgång.

Om Mark Webber vinner VM så är det F1-historiens största bedrift genom tiderna och gör honom till F1-legend. Av skäl ovan.

Om Lewis Hamilton vinner titeln så förstår vi inte riktigt vad det skulle betyda och har oerhört svårt att bryta ner det i ovanstående klara svarta och vita områden. Men troligen har han haft en oerhörd tur, varit FIA:s guldgosse och McLarens stjärngosse där JEnson Button (som är dålig och långsam) inte fått en chans han ändå varit för dålig för att kunna ta om han hade fått den.

Detta är de sanna f1bb-förutsättningarna och glädjande för alla Mark Webber fans kan vi konstatera att de har en massa fina bortförklaringar redo för vintern med vilka de kan trösta sig med, alt. gotta sig med beroende på utfallet.
  • 6


#56050 2014 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

Posted by Bod 20 mars 2014 - 11:57

Om det bara är ljudet som får vissa att vara intresserade av F1, så föreslår att ni slutar titta på F1 och börjar titta på Nascar istället. Där körs på motorer som knappast har utvecklats sedan 1950-talet med gjutjärnstoppar och stötstängsmotorer, men låter häftigt om det är bara det ni är intresserade av.

 

För mig är F1 mycket mer än ljudet. Jag tycker det skithäftigt hur de lyckats med dagens tekniska lösningar. Hur man fått ner bensinförbrukningen med en tredjedel. Hela motorn är ett teknisk underverk, med massor av sputspetsteknologi, precis som det skall vara. 

 

Jag håller med om att jag saknar ljudet när en v10a varvar ut på 19000 varv, det var då F1 lät som bäst. Men för mig är F1 allt runt omkring och framför allt att ligga i den tekniska framkanten där jag tycker F1 återtagit sin ställning igen. En ställning F1 höll på att förlora. 

 

Annars kan man ju också göra en regel som säger att bilen måste låta på visst sätt. Rent teknisk mycket enkelt. Finns att köpa på Teknikmagasinet idag och lär inte vara svårt att integrera.


  • 4


#50832 F1 på Viasat

Posted by Razor 09 juli 2012 - 09:43

Janne sa "Kolla på den här idioten då" eller något i den stilen.
Det sas inte rent ut vem han syftade på eller var "idioten" fanns men det var inte så svårt att räkna ut vad saken gällde.

Det handlade om huruvida DRS fick användas vid varvningar eller inte... Han som inte vet mest men som tror att han gör det, förde en ganska hetsig debatt på Viasats Facebook-sida där han hävdade att man inte fick använda DRS vid varvningar.
Han tystnade dock så snart någon la upp ett videoklipp med Jenson Button där han förklarade hur de använder DRS vid varvningarna.

Allt sedan dess har han som inte vet mest, tjatat om händelsen (som alltså inträffade för över ett år sedan) och hela tiden hävdat att det inte var honom som Janne pratade om samt krävt att Blomman ska få sparken från Viasat, att han ska be om ursäkt offentligt osv.
  • 4


#50603 Fernando Alonso

Posted by Camber 29 juni 2012 - 18:38

Ja det vore en bra idé iofs. Men en ännu bätrre idé vore att hänga med tiden och vänta tillls Singaporekvalet 2012 är över. Då kan vi mer diskutera vem som ska krascha med vem med mossmormor Camber. (hint för alla som inte hängt med sen 2010 - SC regelerna är ändrade sen den gången).

Jag skriver det en gång till med stora bokstäver så t.om Camber som uppenbarligen har svårt att fatta kan hänga med. SC REGLERNA äR äNDRADE. De är annorlunda nu än de var den gången. Då fick man inte gå in o tanka när SC kom ut och det hämmade flertalet förare. Bl.a Massa som skulle ha vunnit VM om inte Ferraris nerver hade haft en härdsmälta värdigt Tjernobyl vid detta tillfälle.


MEN : TUT TUT ATTENTION - SäRSKILT CAMBER:

I dag får man tanka även under SC. Och dessutom har SC-regerna effektiviserats ytterligare eftersom vi numer slipper vi en massa backmarkers när fältet väl sätts igång igen. FIA har gjort ett bra jobb här Tack och lov. (/förklaring hur SC fungerar I DAG för senildementa arma krakar som efter 2009 fortarande tror de har en poäng) finns på FIA:s sida men ärligt talat orkar jag ibte länka, jag är ingen skolfröken...


Hörru skolfröken, jag trodde ärligt talat att du skulle reagera lite snabbare. Sen får du gärna berätta mer för mig och alla andra om det där med att tanka under racen.
  • 4


#53767 Kinas GP Shanghai 2013

Posted by P_S 18 april 2013 - 23:41

Jaha, då har man varit i Shanghai och kollat på Formel 1! En klart häftig upplevelse, till råga på allt med Ferrari-seger så det kunde inte bli bättre!

Tidigare har jag varit på bussresor till Spa, Monza och Hockenheim (arrangerat av F1bb-medlemmarna på Åland) men det var några år sedan sist. Den här gången fick jag möjlighet att besöka Shanghai med jobbet och blev även erbjuden att kolla på Formel 1. Det tackar man inte nej till...

 

8661831240_a618261029_c.jpg

 

Detta är baksidan på huvudläktaren, en imponerande byggnad. Nedanför detta finns även merchandise-området, ställen att köpa mat och dryck, samt en liten trevlig damm som man kan slå sig ner vid i väntan på racet.

 

8661831186_505867fa72_c.jpg

 

Förvånansvärt mycket finska flaggor. Visst var där några tillresta finländare men de allra flesta blåvita flaggorna och tröjorna bars faktiskt av kineser. Det märks att Kimi är populär i Kina, framförallt bland tjejerna!

 

8660730257_19dcf17fe0_c.jpg

 

Förväntansfull inför loppet i ny Ferrari-tröja!

 

8661830832_1f06424f45_c.jpg

 

8660730033_e0cf60d495_c.jpg

 

Vi hade bra platser, mitt framför startlinjen. Läktare A-High, sektion 10 C. Man såg hela start- och målrakan och en hel del av partiet på andra sidan depån. Den snäva höger-vänster-kombinationen efter startrakan skymdes dock delvis av byggnaden. Vi hade också väldigt bra översikt över depån.

 

8660729819_e4488e85f6_c.jpg

 

Alonsos Ferrari rullas på plats inför den kommande segern.

 

8660729635_1acb99c7af_c.jpg

 

Nästan hela startfältet på bild.

 

8661830330_ea0eb715b3_c.jpg

 

Sekunderna före start.

 

8660729289_47ec4e1d69_c.jpg

 

Målgång och Ferrari-seger!

 

8660729117_0ec203dfb2_c.jpg

 

Prisutdelning med spansk och italiensk nationalsång.

 

Shanghai är för övrigt en intressant stad. För närvarande har den cirka 23 miljoner invånare och växer så det knakar. Tror aldrig jag har sett så mycket byggkranar och nya bostadskomplex i en och samma stad. Många kineser söker sig från landet till Shanghai för att finna arbete. Centrala Shanghai är som vilken västerländsk storstad som helst, med skyskrapor, affärer, restauranger och nöjesställen. Det finns också mycket byggnader kvar från gammal kinesisk stadsmiljö och från kolonialtiden då britter och fransmän styrde i Shanghai.

 

Formel 1-banan ligger i nordvästra Shanghai, i närheten av Shanghai Automobile City där Volkswagen har en jätteanläggning för biltillverkning. Vi åkte tunnelbana från centrum ut till banan. Det tog en dryg timme inklusive två byten. Organisationen fungerade bra även efter loppet och det tog inte mycket längre tid att ta sig hem med tunnelbanan trots väldigt mycket folk.

 

Jag kan absolut rekommendera ett besök i Shanghai om ni får möjlighet till det. Inte minst för att kolla på Formel 1! :)


  • 3


#52903 F1 på Viasat

Posted by Janne Blomqvist 22 november 2012 - 11:01

När det gäller depån så testar vi ny utrustning för det ändamålet i USA och Brasilien och jag håller med om att det inte höll måttet, vi tittar på andra lösningar men tycker samtidigt att det är viktigt med närvaro i depån under träning för att höja värdet på de sändningarna..
  • 3


#52656 2012 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Posted by Jögga 04 november 2012 - 16:31

Bra kommentar av Vettel. Lika osympatisk som vanligt när någon slår honom. “I should have been a bit quicker because Mark (Webber) is ahead of me. Hoppas verkligen att han blir diskad från kvalet.


Tja, det blev han men hade passerat Webber redan innan Webber bröt. Det är ju inte bara "hot air" i dom kommentarerna, han har ju faktiskt täckning för det ;)
  • 3


#50897 F1 Silly Season 2013

Posted by Camber 13 juli 2012 - 08:51

Inte en chans att Hamilton kommer till Ferrari så länge Alonso är där. Neger eller inte..


Vad är det där för dum kommentar egentligen?
  • 3


#45159 F1 på Viasat

Posted by vanillago-rilla 24 september 2011 - 21:08


Jag framstår som en jävla idiot................................

:down: :down: :down:


  • 3


#45044 Michael Schumacher

Posted by Golfkillen 15 september 2011 - 22:05

Haha, du spelar ut förtalskortet, underbart!!
  • 3


#44432 Sagt av Janne och Eje

Posted by bogsbo 18 augusti 2011 - 20:14

DET VAR INTE MIG SOM BLOMQVIST KALLADE FÖR "JÄVLA IDIOT".
Har aldrig skrivit ett ord på Facebook och kommer aldrig göra det heller............

Är du säker på att Janne hittade idioten på Facebook? Han kan ju faktiskt ha haft flera flikar öppna och gått in i den här tråden...
  • 3


#42898 Blandade F1-nyheter

Posted by bogsbo 06 juni 2011 - 12:11

Tja, hur kan man försvara lopp i USA då? Nu är du väl ingen USA-vän, det vet jag ;)

Jag är ingen förespråkare av politiska bojkotter som bara drabbar privata arrangörer, publik eller idrottsutövare av en viss nationalitet.

Där har du skillnaden: Bahrains GP är staten Bahrain – så är inte fallet (såvitt jag vet) med loppen i USA eller Turkiet eller ens med det i Kina.

Om USA:s försvarsdepartement bygger en F1-bana på militärförläggningen i Guantánamo, och om intäkterna oavkortat ska gå till militären, då tycker att FIA ska tacka nej till en inbjudan. Om FIA ändå tackar ja till inbjudan, och detta bara veckor efter att militären blivit påkommen med att fängsla ytterligare några hundra eller tusen "terrorister", då blir jag med största sannolikhet väldigt upprörd.

Bahrains GP 2011 är en propagandaseger för regimen, inget annat. Nu hävdar regimen att den är handlingskraftig, konfliktlösande och inkluderande – och FIA upprepar budskapet i sitt pressmeddelande. Det är fanimej skamligt!
  • 3


#39359 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix - Lopp 19

Posted by Mr Chisholm 13 november 2010 - 17:57

Det här ser nattsvart ut för Red Bull, och det är Webber som varken tar den position han behöver för att vinna loppet, eller ens ta poäng av Alonso för att hjälpa Vettel. Alonso har allt i egna händer med Webber ur vägen.

Om kvalresultatet står sig i loppet blir Alonso mästare med 261 poäng före Vettel på 256 och Webber på 250. VM avgörs direkt av den stallorder som FIA förbjudit men inte delat ut en seriös bestraffning för att stävja. F1 är förloraren i det läget.

Men det ska köras ett lopp också, motorproblem, depåproblem eller en drive through för Alonso o Vettel är mästare. Förhoppningsvis blir han attakerad bakifrån och får kämpa för att ta den fjärdeplats han behöver, vore tråkigt om VM cruisades hem helt ohotat imorron.


Skitsnack, Red Bull förlorar pga att deras förare inte kan hålla sig på banan och krashar ut varandra, snacka om att ha överlägsen bil och ändå riskera att missa titlen, kalkonvarning!
  • 3


#38958 Sagt av Janne och Eje

Posted by Peppe 07 november 2010 - 12:01

Det är i alla fall inte bara kommentatorerna som hakat upp sig och kör i samma spår hela tiden.
  • 3


#36360 Michael Schumacher - en lovande rookie

Posted by PKew 17 augusti 2010 - 20:42

Ojdå, blev så nyfiken på minustecknen så jag var tvungen att provklicka.
För att väga upp så klickade jag dock även på plustecknet i en annan post. Så hygglig är jag. :up:
  • 3


#44694 Sagt av Janne och Eje

Posted by The Stig 28 augusti 2011 - 15:58

Tokfan är väl att ta i, "Jävla idiot" passar bättre!
  • 2


#44501 Sagt av Janne och Eje

Posted by Suntrek 24 augusti 2011 - 14:25

Kvalitén på ett forum är ju summan av dess medlemmar, så det är väl bara att posta på.

Javisst.

BRMPvadfaster - Det vore roligt att se dig nångång uttala dig om F1. Det må vara nåt bra, nåt dåligt, eller NÅNTING som gör att man kan tro att du öht följer sporten.

Som det nu är verkar din enda uppgift här vara att kriitisera kommentatorer eller andra forummedlemmar. Du har inte skrivit en enda vettig mening om F1. Hade jag varit Razor hade jag slängt ut dig för längesen (men han är alldeles för snäll) Dina inlägg är totalt ointressanta eftersom du hela tiden är ute efter att DU, just DU, blivit orättfärdigt behandlad och kräver upprättelse. Detta leder ingenstans i ett F1-forum. Men det finns kansker nåt rättshaveristforum för allmänt gnöl du kan posta i istället. Good ridance.

Axelsson - popcorn kan man ta till när nån skriver nåt kontroversiellt om F1 som är värdigt motargument. BRM har inte nått upp till den standarden, där är det bara prinsessan på ärten som gnölar.

Och jag BER än en gång på mina bara knän - svara inte tokfan.
  • 2


#42130 F1 på Viasat

Posted by mbergman 19 april 2011 - 09:47

Janne och Eje är bäst. Skulle sannolikt inte uthärda två varv med BRM som kommentator.

"Var är Schumacher, varför visar inte producenten Schumacher för?! Han borde vara i bild precis hela tiden!"

Nä som sagt, stäng av ljudet om det inte duger.
  • 2


#39198 Formula 1 Grande Prêmio Petrobras Do Brasil 2010 - Lopp 18

Posted by Crossmax 10 november 2010 - 16:57

I kvalet är han ibland 1 tiondel snabbare kanske.

:lol:

Lite Q3-resultat...

Bahrain: Vettel pole, Webber 6a (+1,183)
Australien: Vettel pole, Webber 2a (+0,116)
Malayisa: Webber pole, Vettel 3a (+1,462)*
Kina: Vettel pole, Webber 2a (+0,248)
Spanien: Webber pole, Vettel 2a (+0,106)
Monaco: Webber pole, Vettel 3a (+0,401)**
Turkiet: Webber pole, Vettel 3a (+0,465)***
Kanada: Webber 2a, Vettel 3a (+0,047)
Europa: Vettel pole, Webber 2a (+0,075)
Storbritannien: Vettel pole, Webber 2a (+0,143)****
Tyskland: Vettel pole, Webber 4a (+0,556)
Ungern: Vettel pole, Webber 2a (+0,411)
Belgien: Webber pole, Vettel 4a (+0,349)
Italien: Webber 4a, Vettel 6a (+0,242)
Singapore: Vettel 2a, Webber 5a (+0,520)
Japan: Vettel pole, Webber 2a (+0,068)
Korea: Vettel pole, Webber 2a (+0,074)
Brasilien: Vettel 2a, Webber 3a (+0,118)

*Webber kvalade på intermediates, alla andra i Q3 kvalade på full wets
**Vettel kvalade med ett chassi som sedan byttes då något fel konstaterades med det.
***Vettels krängsningshämmare gick sönder på hans kvalvarv, annars hade han troligtvis slagit Webber
****Webber fick inte kvala med samma vinge som Vettel

Genomsnittsposition
Vettel: 2,06
Webber: 2,39

Antal pole position
Vettel: 9
Webber: 5

Vettel har varit klart vassare i kvalen i år än Webber. Tar man hänsyn till att Webber var den ende som kvalade på "rätt" däck i Malaysia, och att Vettel med största sannolikhet hade tagit pole i Turkiet om hans krängningshämmare inte hade brustit, så förstärks den slutsatsen.
  • 2