Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Racing - vad gäller nu

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Eszaraxe

Eszaraxe

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:
  • LocationNorr om Stockholm, en bit.

Postad 10 januari 2014 - 17:46

Efter ett uppehåll på många år, 5 i alla fall, från all simracing känns det som om det är dags att testa lite igen. Vad är det som gäller nu?

• 0

#2 Ainisse

Ainisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:
  • LocationVästerås

Postad 12 januari 2014 - 10:01

Efter ett uppehåll på många år, 5 i alla fall, från all simracing känns det som om det är dags att testa lite igen. Vad är det som gäller nu?

Verkar vara iRacing som gäller om man vill köra mot andra okända. Vill man köra i mer organiserad form, kan jag rekomemndera http://forum.swedish...s.com/index.php

Rfactor2 är fortfarande under utveckling, men det går trögt, fast visst är det en bra sim. Skulle rekommedera Assetto Corsa som har den bästa körkänslan hittlls tycker jag. Ännu så länge bara i single mode, men multirejsing kommer, olart exakt när.

• 0

#3 Eszaraxe

Eszaraxe

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 13 januari 2014 - 10:17

Tack, har nu installerat iRacing och testat lite men känner mig ganska bortkommen än så länge.

Har även registrerat mig på swedish simracers för att skaffa lite grundläggande info.

Detta inlägg har redigerats av Eszaraxe: 13 januari 2014 - 10:17

• 0

#4 Ainisse

Ainisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:
  • LocationVästerås

Postad 13 januari 2014 - 11:48

Tack, har nu installerat iRacing och testat lite men känner mig ganska bortkommen än så länge.

Har även registrerat mig på swedish simracers för att skaffa lite grundläggande info.

(z) :grin:

• 0

#5 Eszaraxe

Eszaraxe

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 13 januari 2014 - 13:11

Har du tips på vilka bilar och banor man ska köpa i iRacing, det finns ju ett ganska stort utbud och man kan nog ruinera sig på att köpa bilar och banor, men vilka körs mest, vilka bör man ha?

• 0

#6 Ainisse

Ainisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:
  • LocationVästerås

Postad 13 januari 2014 - 15:11

Har du tips på vilka bilar och banor man ska köpa i iRacing, det finns ju ett ganska stort utbud och man kan nog ruinera sig på att köpa bilar och banor, men vilka körs mest, vilka bör man ha?

Själv kör jag bara i SSR-serie och anpassar mig efter vad de skall köra med och åka på. RUF-Porschen är en höjdare!

• 0

#7 Eszaraxe

Eszaraxe

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 13 januari 2014 - 21:45

Köpte RUF-Porschen, den var kul att köra, men har inte hunnit rejsa med den än, bara testat på ett para banor.

• 0

#8 Ainisse

Ainisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:
  • LocationVästerås

Postad 14 januari 2014 - 09:13

På måndag sätter iLeague igång och går sedan varannan måndag, med träning övriga måndagar.

• 0