Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

World RX 2018

• Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Jögga

Jögga

Legend

• Administratörer
  • 5 600 Inlägg:
  • LocationMilkyway

Postad 17 april 2018 - 08:33

VM i rallycross hade ju premiär i helgen och som vanligt var det gott om svenskar i toppen.

Ekström tog målflagg i finalen men blev diskad på grund av stängningen av Solberg i första kurvan. Jag har inte riktigt bestämt vad jag tycker om diskningen, men han stängde brutalt hårt så nåt straff bör han få. 10-sekunders tillägg kanske?

Med Ekis diskad hade vi istället Kristoffersson som segrare, så svensk på pallen fortsätter.

Den jag tycker mest synd om är Timmy Hansen som dominerade första semifinalen men fick tekniska problem med ett varv kvar. Det gav Ekström segern och skickade kvalmissaren Loeb till final.

Den nya starten i Barcelona var sämre än tidigare tycker jag. Ifjol var det inte bara polesittern som kunde ta starten, men i år krävdes oegentligheter för P2 att ta sig fram på en hyfsad placering.

Bra start på säsongen, PSRX är inte överdrivet dominant utan även EKS och Peugeot har riktigt bra fart i grejorna. GC Kompetition och Hyundai var också med även om det är en bit kvar. 

Olsbergs MSE är enda helt privata satsning och jag gissar att dom får det svårt att nå längre än semifinal.

• 0