Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

STCC 2010??

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#21 Razor

Razor

The cutting edge

• Administratörer
  • 2 260 Inlägg:
  • LocationHalfway to nowhere

Postad 19 mars 2010 - 20:13

Jag tror att jag kan ana mig till både det ena och det andra här...
  • 0

#22 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 19 mars 2010 - 21:37

Jag gissar på Roger Eriksson i en SEAT, samma som tidigare säsonger, och en tidigare Semconförare vars förnamn börjar på D i en annan SEAT och att det hela har att göra med att spekulationerna om att Mattias Ekström med Brovallen Motorsport fått klart med ett tvåbilsteam med SEAT-bilar.
  • 0

#23 Razor

Razor

The cutting edge

• Administratörer
  • 2 260 Inlägg:

Postad 19 mars 2010 - 21:46

Roger hade jag nog gissat på och pratet om Ekström och SEAT har man ju hört ett tag.
Den andra förarens efternamn är väl samma som en viss byggnad i centrala Stockholm, om jag inte är helt snett ute?
  • 0

#24 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 20 mars 2010 - 08:56

Norrlandsgatan
  • 0

#25 Razor

Razor

The cutting edge

• Administratörer
  • 2 260 Inlägg:

Postad 20 mars 2010 - 11:04

Förr i tiden, d v s på 80-talet, brukade det stå fina gamla racerbilar i entrén till det huset.
Bl a kunde man se en Maserati 150S där.
Postad bild

Jag har för mig att det var Hans Thulin som visade delar av sin bilsamling där.
  • 0

#26 Axelsson

Axelsson

Cut & Paste

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 228 Inlägg:
  • LocationBergslagens Pärla

Postad 31 mars 2010 - 13:55

Någon som vet om det är någon test på Gelleråsen innan Stcc premiären??

Tidigare säsonger har jag varit ner och tittat, men i år hittar jag inget om det är något försäsongtest på Gelleråsen.
  • 0

#27 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 31 mars 2010 - 14:24

Jag vet inte exakt datum men det kommer att vara officiellt försäsongstest på Gelleråsen.

Säsongsstarten är på Jyllandsringen 24-25 april. Det troliga är att det kommer vara officiella tester på Gelleråsen veckan innan, förhoppningsvis fritt från snö.
  • 0

#28 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 02 oktober 2010 - 11:15

Rickard Rydell kör STCC 2011 för Chevrolet:

Efter 21 år i internationell racing - och ett år som expertkommentator i tv - återvänder Rickard Rydell till de svenska racerbanorna som förare. 2011 kör han för storsatsande Chevrolet i STCC, Scandinavian Touring Car Championship.
- Det här känns helt rätt för mig, med ett motiverat team och en vinnarbil i Chevrolet Cruze, säger Rickard Rydell.
Rickard Rydell återvänder till racingen som förare. Nästa säsong kör han STCC, Scandinavian Touring Car Championship, med Chevrolet som gör en stor tvåbilssatsning.

Det är en av svensk racings mest framgångsrika förare som kommer hem. På meritlistan finns bland annat seger i Macau Grand Prix 1992, BTCC 1998 och GT1-klassen i Le Mans 24-timmars 2007. Därtill har han tillhört världseliten i standardvagnsracing sedan mitten av 1990-talet.
- Under det gångna året har jag känt ett allt större sug efter att tävla i standardvagnsracing igen. Beslutet att komma tillbaka växte fram under hösten, efter det test jag gjorde med Chevroletteamet på Ring Knutstorp i augusti, säger Rickard Rydell.

Något byte neråt, från VM-serien WTCC, till skandinaviska STCC är det inte fråga om. Rydell har kört mot flera av förarna tidigare, bland annat i sina två STCC-inhopp 2001 och 2004. Som expertkommentator i Viasat Motors STCC-sändningar har han också följt mästerskapet extra noga det här året. Att köra ifrån namn som Jan Magnussen, Fredrik Ekblom och Richard Göransson är långt ifrån en lätt uppgift.
- Toppen i STCC, särskilt nu när de svenska och danska serierna går ihop, håller mycket hög klass internationellt sett. Jag har största respekt för mina konkurrenter och det är säkert ett tiotal förare som kör om segrarna.
- Med Chevrolet är jag övertygad om att det finns rätt förutsättningar för framgång. Alla i teamet är oerhört motiverade, och det är minst lika viktigt som att jag själv vill vinna. Det är också kul att återuppta samarbetet med min ingenjör Jonas Jarlmark som också blir en stor tillgång i teamet.

Chevrolet gör sin största satsning någonsin på STCC. Den svenska generalagenten ökar sitt stöd till teamet Chevrolet Motorsport Sweden och blir samtidigt en av mästerskapets sponsorer. Teamchefen Nicklas Karlsson är mycket nöjd över att kunna presentera nästa års uppställning redan innan årets säsong är över.
- Rickard Rydell till Chevrolet och STCC är årets värvning! Det går att likna vid när Henrik Larsson kom hem till Helsingborg och Allsvenskan, säger Nicklas Karlsson och fortsätter:
- Med Rickard och Jonas har vi den sista pusselbiten som behövs för att lyckas. Vi är ett relativt ungt team men har sedan starten 2007 ständigt arbetet hårt med att utveckla och bygga upp teamet bit för bit med tävlande i både STCC och WTCC. Kombinationen med Rickard och Viktor Hallrup blir också väldigt bra. Nu har vi en VM-meriterad förare, en av de bästa i sin kategori, tillsammans med en ung och snabb junior som kommer att utvecklas.
STCC-kalendern presenteras vid ett senare tillfälle och kommer omfatta tävlingar i både Danmark och Sverige.

• 0

#29 Jögga

Jögga

Legend

• Administratörer
  • 5 600 Inlägg:
  • LocationMilkyway

Postad 02 oktober 2010 - 14:56

Najs. Blir intressant att ha honom i startfältet :up:
  • 0

#30 Peppe

Peppe

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 067 Inlägg:

Postad 02 oktober 2010 - 15:01

Härlig avslutning, spännande värre! :up:
  • 0

#31 Gelotte

Gelotte

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 161 Inlägg:

Postad 15 januari 2011 - 13:24

Richard Göransson sänder live från Offerdalingen idag. Sändningen är igång, men tyvärr har bildsladden åkt ur kameran verkar det som, så det är bara ljud just nu. Hoppas att de kan fixa till bilden på servicen.

De har åkt första sträckan och är inne på andra nu.

Live från Offerdalingen
  • 0