Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

WTCC 2011

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 24 april 2011 - 15:37

Jag satt och kollade lite på WTCC från Zolder idag. Jag kan ärligt talat inte fatta vitsen med att konka runt bilar världen runt för två race på 2 X 20 minuter. Loppen är för korta helt ekelt tycker jag. Nej, två tajmade race på 40 minuter + ett varv vore lagom med en 10 minuters break mellan loppen.
  • 0

#2 Ola

Ola

Moderator

• Moderatorer
  • 1 528 Inlägg:

Postad 24 april 2011 - 15:51

Låter ju väldigt lite...
Nu är det ju iofs annan racing oxå men huvudnummret borde ju hålla på en stund till.
Nog många som backar för att åka o titta på ett så kort lopp
  • 0

#3 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 24 april 2011 - 15:57

ja, de var lite kort också fick jag se nu, körtiden ligger på ca 30 minuter men ändå. Det känns lite klent, loppet har precis kommit igång när det flaggas av.
  • 0

#4 Depeche

Depeche

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 595 Inlägg:

Postad 26 april 2011 - 20:06

Jag satt och kollade lite på WTCC från Zolder idag. Jag kan ärligt talat inte fatta vitsen med att konka runt bilar världen runt för två race på 2 X 20 minuter. Loppen är för korta helt ekelt tycker jag. Nej, två tajmade race på 40 minuter + ett varv vore lagom med en 10 minuters break mellan loppen.

Håller med dig fullständigt.
Var faktiskt exakt det jag reagerade på i helgen.
Ett race på 13 varv kändes väldigt futtigt.
Minsta lilla misstag och man är borta helt...går ju inte att köra ikapp någonting på ett sånt kort race.
  • 0

#5 Gelotte

Gelotte

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 161 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 21:39

Sedan är det ju något rejält fel (regelverk, organisation eller annat och kanske både och) när alla fabriksteam utom ett har hoppat av och intresset för nya team att gå in (Volvo undantaget) är iskallt. Det känns inte som om det är berättigat ett världsmästerskap när Chevrolet (inte ens amerikanska delen av företaget) är det enda teamet med fabriksbackning...
  • 0

#6 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 19 juni 2011 - 12:34

Jahap, där var de loppet över efter 22 minuter :(
  • 0

#7 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 23 oktober 2011 - 07:25

En rejäl smäll för Dahlgren på Suzuka i starten på race 1. Håller tummarna och hoppas att dom kan plocka ihop bilen inför lopp 2.
  • 0

#8 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 23 juli 2012 - 17:40

Jag genomled loppet från Brasilien igår. Jag undrar om det blir nån VM-status nästa år på den här serien?

Det är klara problem när till och med kommentator Lindström dissar serien som han själv kommenterar :cool:
  • 0

#9 P_S

P_S

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 101 Inlägg:

Postad 23 juli 2012 - 21:31

Haha, Leif Lindström är skön på det sättet eftersom han säger precis vad han tycker! :D Annars är ju en kommentators uppgift lite också att promota och locka tittare till den kanal han arbetar för.

Jag har ändå gillat konceptet med WTCC och före detta ETCC, och även om det ofta har varit ett fåtal märken som turats om att dominera (för några år sedan vann väl Seat allt som gick att vinna) så tycker jag ändå det har varit hyfsat jämnt. Men de två senaste åren har det varit urtrist med de tre blå Chevorna som tandemkör till den ena trippelsegern efter den andra. Det enda som varierar är deras inbördes ordning, men eftersom Menu, Muller och Huff alla tre är så erfarna och taktiska så blir det ingen riktig kamp mellan dem. Alla vet att det inte är värt att trycka till sin egen stallkamrat.

Men Chevrolet skall lägga ner fabriksatsningen efter denna säsongen. Istället kommer Honda in med en ny fabriksatsning nästa år, och tydligen skall även ryska Lada satsa stort... återstår att se om det blir jämnare eller roligare.

Detta inlägg har redigerats av P_S: 23 juli 2012 - 21:32

• 0