Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

STCC till Canal+ 2012 - 2015

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 11 september 2011 - 10:48

Någon som har koll på om det blir någon STCC serie 2012? Om de nu blir det så sänds det på Canal+:

http://www.canalplus...varv_av_stcc?m=
  • 0

#2 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 11 september 2011 - 11:20

Någon som har koll på om det blir någon STCC serie 2012? Om de nu blir det så sänds det på Canal+:

http://www.canalplus...varv_av_stcc?m=

Det blir det troligen men mycket tyder på att det bara blir runt 5-6 bilar till start och utan de största stjärnorna och förarna som kör idag.
  • -1

#3 Magenus

Magenus

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 674 Inlägg:

Postad 11 september 2011 - 13:46

Är det något stall som bekräftat att de stannar i STCC?
  • 0

#4 Sovalkov

Sovalkov

Copy Cat

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:
  • LocationÖrebro

Postad 11 september 2011 - 19:03

Volkswagen stannar.
http://www.stcc.se/2...vidare-pa-stcc/
  • 0

#5 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 11 september 2011 - 20:23

Volkswagen har sagt att de stannar. Danielsson och Engström också men de kör ju knappt några race.

Fyra team har bekräftat att de startar ny serie. Stureson har bekräftat att han lämnar STCC efter finalen.
  • 0

#6 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 22 december 2011 - 19:01

Stureson har bekräftat att han lämnar STCC efter finalen.

Nej, Sturesson ändrade sig och är kvar i STCC 2012 där han kör en Volksvagen med Patrik Olsson i IPS Team Biogas.
Jordi Gené och Johan Kristoffersson kommer att köra för Volkswagens andra team, Team Biogas.
  • 0

#7 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 22 december 2011 - 19:05

Nej, Sturesson ändrade sig och är kvar i STCC 2012 där han kör en Volksvagen med Patrik Olsson i IPS Team Biogas.
Jordi Gené och Johan Kristoffersson kommer att köra för Volkswagens andra team, Team Biogas.

Ja, mellan början av september och fram tills i förrgår var det ju så. Sen gjorde Stureson en helomvändning.

Lite kul är det också att Stureson inte heller kom ihåg att han efter andra racet i Danmark sa på fullaste allvar att han ansåg Biogasbilarna var fusk och borde förbjudas. Nu ska han köra en ....

Typiskt amatörer.
  • 0

#8 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 12:27

Det börjar luta åt att Flash lilla tonårsrevolt börjar slå bakut ordentligt här ... 20 bilar beställda, men hur många blir det på startgridden? Sju?

Sedan hjälper det inte hur många rookies han jagar, det kan bli riktigt trista rejs det där, men det återstår väl att se.

Man kan kanske tolka Sturesons helomvändning som den första råttan som lämnar det sjunkande skeppet, men det återstår också att se.

Rätt vad det är så är detta ett riktigt proffsigt beslut av "amatören".
  • 0

#9 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 12:28

Honda kör också med Engström. Börjar se bra ut för STCC det här.
  • 0

#10 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 12:57

Allt tyder på runt 10 bilar till start i STCC och runt 16 bilar till start i TTA. 16 bilar i TTA är bekräftade. åtta förare är officiellt klara.

Ser man ett till två år framåt tyder en hel del på att startfältet i STCC minskar stadigt från de c:an 10 bilarna. Vad framtiden har att erbjuda för TTA är frågan, men troligen är det en bas på 16 bilar de kommande par åren.

Detta inlägg har redigerats av Camber: 23 december 2011 - 12:58

• 0

#11 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 15:30

Allt tyder på runt 10 bilar till start i STCC och runt 16 bilar till start i TTA. 16 bilar i TTA är bekräftade. åtta förare är officiellt klara.

Ser man ett till två år framåt tyder en hel del på att startfältet i STCC minskar stadigt från de c:an 10 bilarna. Vad framtiden har att erbjuda för TTA är frågan, men troligen är det en bas på 16 bilar de kommande par åren.

Lustigt, jag tror precis tvärtom. Jag blir förvånad om TTA överlever första året. Jag tippar att vi har TTA-stallen tillbaka i STCC till 2013 och att Flash själv går i pension.

Det ligger ju inte i biltillverkarnas intresse med TTA i långa loppet, varken BMW eller Volvo verkar ju särskilt intresserade i ärlighetens namn. I synnerhet inte BMW, vilket ju är helt begripligt eg.

Jag gissar att TTA kommer att sluta med ett stort skuldberg och att Flash gjort sig ovän med många.

Detta inlägg har redigerats av The Stig: 23 december 2011 - 15:43

• 0

#12 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 16:40

Vi får väl se ...

Det har ju bakom kulisserna skett en hel del intressanta grejer sista par månaderna som under nästa kvartal kommer ställa saker och ting på sin ända. Det gör att jag inte skulle uttrycka mig så bergsäkert om någondera "sidan".

Det kommer följa ett par spännande månader och år med detta kan jag säga.
  • 0

#13 Gevalia

Gevalia

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 617 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 17:01

Det som oroar mig, är vad det kommer att betyda för svensk racing.
Det kommer förmodligen inte finnas tillräckligt med sponsorer för att driva 2 st serier med vinst.

Det andra som oroar mig är om jag kommer att få se svensk racing i min TV (eftersom jag har Viasat och inte CC)
  • 0

#14 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 17:12

Ja en splittring är aldrig bra, det kan man vara överens om. Därför vore det bästa att bara en av de kommer till start 2012 men det kommer nog inte att inträffa. Därför kan man för svensk elitracings skull hoppas att en av dem dör snabbt och inte finns kvar till 2013 ...

Ang. Viasat Motor så är det ju ett racingmästerskap i Sverige som inte meddelat sitt TV-paket än ...
  • 0

#15 Jocke_E

Jocke_E

Champion

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1 313 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 17:14

Det andra som oroar mig är om jag kommer att få se svensk racing i min TV (eftersom jag har Viasat och inte CC)

Det är klart att SVT kommer att sända sammandrag från STCC som tidigare år.
Det är som sagt var oklart vad som händer med TTA och deras TV-paket.
  • 0

#16 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 23 december 2011 - 17:31

Vi får väl se ...

Det har ju bakom kulisserna skett en hel del intressanta grejer sista par månaderna som under nästa kvartal kommer ställa saker och ting på sin ända. Det gör att jag inte skulle uttrycka mig så bergsäkert om någondera "sidan".

Det kommer följa ett par spännande månader och år med detta kan jag säga.

å andra sidan är väl den svenska racingscenen inte särskilt spännande ändå, så det spelar eg. ingen roll.
  • 0

#17 Gevalia

Gevalia

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 617 Inlägg:

Postad 24 december 2011 - 09:17

å andra sidan är väl den svenska racingscenen inte särskilt spännande ändå, så det spelar eg. ingen roll.

Smaken är som baken.
2011 avgjordes STCC i sista racet, så ur den synvinkeln var det nog spännande.
  • 0

#18 Chunga

Chunga

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 253 Inlägg:

Postad 02 januari 2012 - 22:03

Smaken är som baken.
2011 avgjordes STCC i sista racet, så ur den synvinkeln var det nog spännande.

är du helt säker på det...?

Detta inlägg har redigerats av Chunga: 02 januari 2012 - 22:04

• 0

#19 Gevalia

Gevalia

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 617 Inlägg:

Postad 03 januari 2012 - 07:05

är du helt säker på det...?

Ja, jag är ganska säker på att jag och The Stig ofta tycker olika, det är förmodligen en av få saker vi är överens om.
  • 0

#20 Chunga

Chunga

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 253 Inlägg:

Postad 03 januari 2012 - 07:40

Ja, jag är ganska säker på att jag och The Stig ofta tycker olika, det är förmodligen en av få saker vi är överens om.

Jag syftade mera på första delen av andra raden...
  • 0