Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

TTA

• Please log in to reply
94 replies to this topic

#21 Gevalia

Gevalia

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 617 Inlägg:

Postad 26 mars 2012 - 07:16

Det ser mörkt ut rörande tevesändningar och är det ens klart nåt med SBF?

Men TTA har ju roliga bilar i alla fall ... och Flash. Vem vet, snart kanske Flash "försvinner" igen några dagar som härom året.

TTA:s utspel om Elitserien är för mig ett tecken på nåt som kanske närmast kan liknas med panik. Jag blir inte ett dugg förvånad om vi till nästa år har alla tillbaka i STCC, förutom Flash.

Om det gick att spela på detta skulle jag nog satsa en slant på att det blir ett praktfiasko för TTA. Sedan får ju bilarna vara hur roliga de vill att köra, publiken ser ingen skillnad på 100 hästar hit eller dit.

Tyvärr måste jag säga att det verkar som du har helt rätt.
Inget TV-avtal=fiasko
Jag hoppas givetvis att både du och jag har fel.
Det sista som överger människan är hoppet.
  • 0

#22 Nisse

Nisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 108 Inlägg:

Postad 26 mars 2012 - 12:26

Det ser mörkt ut rörande tevesändningar och är det ens klart nåt med SBF?

Men TTA har ju roliga bilar i alla fall ... och Flash. Vem vet, snart kanske Flash "försvinner" igen några dagar som härom året.

TTA:s utspel om Elitserien är för mig ett tecken på nåt som kanske närmast kan liknas med panik. Jag blir inte ett dugg förvånad om vi till nästa år har alla tillbaka i STCC, förutom Flash.

Om det gick att spela på detta skulle jag nog satsa en slant på att det blir ett praktfiasko för TTA. Sedan får ju bilarna vara hur roliga de vill att köra, publiken ser ingen skillnad på 100 hästar hit eller dit.

TV ? Se race i smartphonen eller datorn. Nu tvivlar jag inte på att det kommer gå race på nån TV-kanal t.ex Viasat.

Nästa år är det en ny säsong, hur det ser ut då får framtiden utvisa.

Betala dina surt förvärvade slantar till dem du är skyldig pengar ;) i stället för att slänga bort dem. Spel är väl inte riktigt din grej.

Till skillnad från TTA är väl frågan om det dyker upp några bilar i STCC i år, startlistan i år är inte så imponerande.
  • 0

#23 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 26 mars 2012 - 13:13

TV ? Se race i smartphonen eller datorn. Nu tvivlar jag inte på att det kommer gå race på nån TV-kanal t.ex Viasat.

Nästa år är det en ny säsong, hur det ser ut då får framtiden utvisa.

Betala dina surt förvärvade slantar till dem du är skyldig pengar ;) i stället för att slänga bort dem. Spel är väl inte riktigt din grej.

Till skillnad från TTA är väl frågan om det dyker upp några bilar i STCC i år, startlistan i år är inte så imponerande.

Tja, vi får väl se, men än så länge är det vara STCC som har både teveavtal och SBF-status, om jag ska tolka informationen på SBFs hemsida.

Men som du sa, framtiden får utvisa detta. Men jag håller inte för otroligt att vi har mer publik på SLC-rejsen än på TTA.

TTA-anhängarna överskattar värdet hos lite tuffare bilar och den så kallade sportsliga aspekten och underskattar värdet i inkörda varumärken och publikkännedom. Hur TTA-sidan sedan beter sig har ju dessutom redan framgått med all önskvärd tydlighet och snart är det nog fler som ruttnar på blixten ska ni se. Hur som helst, jag bryr mig egentligen inte det minsta, jag tittar knappt på STCC och kommer inte att slösa bort tiden på TTA heller.
  • -1

#24 Chunga

Chunga

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 253 Inlägg:

Postad 27 mars 2012 - 07:19

Det vore inte bra om TTA skulle stå utan TV-avtal i år, men racing skall i första hand upplevas på plats!

Vad gäller skillnaden mellan TTA och STCC så går det väl egentligen inte att säga något med bestämdhet just nu.
Vad vi vet är att STCC kör om kring med taxibilar som är rena sömnpillret att se på plats och bättre lär det inte bli med halva fältet bestående av Semcon Cup.
TTA har vi som sagt inte sett än men de har bilar som är byggda från grunden att gå fort på bana, tror inte att någon kommer att bli besviken.

För övrigt så är typen av utjämningsreglemente som STCC kör fullständigt vansinnigt, har ingenting med sport att göra. Någon tok på en annan forumsida liknade TTA vid Wrestling, jag skulle vilja påstå att det snarare är STCC som stämmer bäst in på den beskrivningen med sitt konstlade raceformat...

Detta inlägg har redigerats av Chunga: 27 mars 2012 - 07:22

• 0

#25 Gevalia

Gevalia

Grand Prix Winner

• Members
  • PipPipPipPip
  • 617 Inlägg:

Postad 27 mars 2012 - 11:28

Skall man locka sponsorer är ett TV-avtal en förutsättning.
Utan bra sponsorer blir det svårt med finanserna.
Detta är anledningen till min dysterhet
  • 0

#26 Jögga

Jögga

Legend

• Administratörer
  • 5 600 Inlägg:
  • LocationMilkyway

Postad 27 mars 2012 - 11:55

Visst är rejsing live bättre än på TV, men vi är rätt många som inte bor så till att det går att åka till mer än nån tävling per år.
  • 0

#27 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 29 mars 2012 - 10:23

Det vore inte bra om TTA skulle stå utan TV-avtal i år, men racing skall i första hand upplevas på plats!

Vad gäller skillnaden mellan TTA och STCC så går det väl egentligen inte att säga något med bestämdhet just nu.
Vad vi vet är att STCC kör om kring med taxibilar som är rena sömnpillret att se på plats och bättre lär det inte bli med halva fältet bestående av Semcon Cup.
TTA har vi som sagt inte sett än men de har bilar som är byggda från grunden att gå fort på bana, tror inte att någon kommer att bli besviken.

För övrigt så är typen av utjämningsreglemente som STCC kör fullständigt vansinnigt, har ingenting med sport att göra. Någon tok på en annan forumsida liknade TTA vid Wrestling, jag skulle vilja påstå att det snarare är STCC som stämmer bäst in på den beskrivningen med sitt konstlade raceformat...

Jag tror inte att du med blotta ögat kommer att se nån större skillnad på bilarna på banan. Publiken ser inget av vare sig viktutjämning eller 100 hk mer på banan. några sekunder hit eller dit märks ju inte.
  • 0

#28 Chunga

Chunga

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 253 Inlägg:

Postad 29 mars 2012 - 11:06

Jag tror inte att du med blotta ögat kommer att se nån större skillnad på bilarna på banan. Publiken ser inget av vare sig viktutjämning eller 100 hk mer på banan. några sekunder hit eller dit märks ju inte.

Enligt ditt resonemang så skulle de nog inte märka om bilarna var radiostyrda heller, så varför bry sig alls...

Detta inlägg har redigerats av Chunga: 29 mars 2012 - 11:07

• 0

#29 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 29 mars 2012 - 14:18

Enligt ditt resonemang så skulle de nog inte märka om bilarna var radiostyrda heller, så varför bry sig alls...

Du är allt bra listig du va?
  • 0

#30 Axelsson

Axelsson

Cut & Paste

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 228 Inlägg:
  • LocationBergslagens Pärla

Postad 02 april 2012 - 18:33

Ingen som vet om någon försäsongstesting på Gelleråsen? Gäller både TTA och STCC.
  • 0

#31 Camber

Camber

Hjulvinkel

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 733 Inlägg:

Postad 02 april 2012 - 19:24

Ingen som vet om någon försäsongstesting på Gelleråsen? Gäller både TTA och STCC.

Det kommer bli försäsongstester i TTA efter 30 april, totalt fyra testdagar innan premiären.

STCC har inte uppgett några officiella försäsongstester än men blir det några officiella så blir det inte på Gelleråsen.

Detta inlägg har redigerats av Camber: 02 april 2012 - 19:25

• 0

#32 Axelsson

Axelsson

Cut & Paste

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2 228 Inlägg:
  • LocationBergslagens Pärla

Postad 03 april 2012 - 05:53

Ok. Tack för svaret.
  • 0

#33 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 12 april 2012 - 03:46

Nu börjar korthuset rasa ihop för TTA känns det lite som. Man ignorerar frågor om teveavtal, det kan ju bero på att förhandlingar pågår, vilket i sig är oroväckande med så kort tid kvar, att de vet att det inte blir nåt, i vilket fall det är arrogant mot publiken att inte meddela eller någon annan anledning. Trovärdigheten efter Citroens pressrelease igår där de i praktiken tar avstånd från TTA är ju skadat. Och så Porsche, kan ju inte vara helt smart att stöta sig med Porsche på det här sättet.

Nej, det framstår alltmer som "TTA - Korpserien i Racing".

Man får lite känslan att de gått "all in" med svaga kort och nu blir synade av för många.
  • 0

#34 Nisse

Nisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 108 Inlägg:

Postad 13 april 2012 - 08:03

Nu börjar korthuset rasa ihop för TTA känns det lite som. Man ignorerar frågor om teveavtal, det kan ju bero på att förhandlingar pågår, vilket i sig är oroväckande med så kort tid kvar, att de vet att det inte blir nåt, i vilket fall det är arrogant mot publiken att inte meddela eller någon annan anledning. Trovärdigheten efter Citroens pressrelease igår där de i praktiken tar avstånd från TTA är ju skadat. Och så Porsche, kan ju inte vara helt smart att stöta sig med Porsche på det här sättet.

Nej, det framstår alltmer som "TTA - Korpserien i Racing".

Man får lite känslan att de gått "all in" med svaga kort och nu blir synade av för många.

Rätt kul att följa "spelet" där STCC verkligen satsar "all in". TV tid att fylla har de men frågan är med vad? SM-titel har de, men får de dela ut någon?
Pengar på deltagarna har de tydligen samlat på kistbotten tidigare, men nu ska de delas ut. Problemet är att hitta några som vill ha dem.
Huvudklassen har lockat ett startfält bestående av några Bio-gas folkor, ett par gamla AUDI, eventuellt två Chevor och nu senast två SEAT. Dessutom lär det väl dyka upp någon BMW. ägare av sandtag lär kunna fylla plånböckerna när bilarna ska viktas upp. Regelverket om vad som är tillåtet att köra med revideras nog någon gång till innan säsongstarten. årets STCC påminner mest om ett företagsevent för VAG-familjen.

TTA vad har de misslyckats med egentligen om man tittar på deras programförklaring, de verkar ha deltagare, bilar, banor osv.
Flash blev av med sin roll inom Porshefamiljen, det sorgliga där var väl att de låg kvar så länge. Men trycket från "släkten" blev nog för stort, så till slut gav de vika och plockade hem det till VAG. Däremot så var det knappast oväntat.

Tycker hur som helst så ska årets säsong bli intressant att följa.

Detta inlägg har redigerats av Nisse: 13 april 2012 - 09:06

• 0

#35 Jögga

Jögga

Legend

• Administratörer
  • 5 600 Inlägg:
  • LocationMilkyway

Postad 13 april 2012 - 10:26

Jag ställer upp, jag har en golf som funkar rätt bra. Behöver inte så mycket i vinstpengar heller, men sponsring på däck vore fint.
  • 0

#36 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 16:55

TTA har ju i grunden trovärdighetsproblem. Det är nog inte helt orimligt att tro att det är en hel del nervositet där. Rykten säger att Volvo centralt inte är så nöjda. TTA har skrala supportserier och bilarna är ändå oprövade kort. Vi vet ju inte ens om de håller en rejsdistans. Utan teve lär sponsorerna ruttna. Prinsen har heller inte bekräftats än.

Nej för mig känns TTA som ett otroligt skakigt korthus som inte tål så mkt mer innan det rasar ihop.

Att sedan TTA-sidan (Flash) verkar mer inriktade på att smutskasta STCC än att sopa rent framför egen trapp gör ju knappast saken bättre.

Det är med viss humor man läser om Flash storhetsvansinne om hur det här reglementet ska ta över världen.
  • 0

#37 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 16:58

Sedan är det ännu mer humor att läsa om stackars fans som raljerar över STCC som någon slags VAG-serie. En nyhet, i TTA är det inga Volvo, cittror, kebabslädar, det om något är ju enhetsbilar som inte har något med karossen att göra. När inte ens tillverkarna tror på det där varför ska publiken göra det. Jag är tveksam till att TTA ens kör säsongen ut.
  • -1

#38 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 16:59

Jag ställer upp, jag har en golf som funkar rätt bra. Behöver inte så mycket i vinstpengar heller, men sponsring på däck vore fint.

Sälj karossen till Brovallen, de kan nog få nytta av den!
  • 0

#39 The Stig

The Stig

Sutenör

• Members
  • PipPipPipPip
  • 904 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 17:00

Flash blev av med sin roll inom Porshefamiljen, det sorgliga där var väl att de låg kvar så länge. Men trycket från "släkten" blev nog för stort, så till slut gav de vika och plockade hem det till VAG. Däremot så var det knappast oväntat.

Det verkar ha varit ganska oväntat för TTA och Flash i alla fall :D
  • 0

#40 Nisse

Nisse

Midfielder

• Members
  • PipPipPip
  • 108 Inlägg:

Postad 14 april 2012 - 19:37

Det verkar ha varit ganska oväntat för TTA och Flash i alla fall :D

Inte värre än att Carrera GT varit och testat i helgen på Gelleråsen. :rolleyes:
Läste på VAG forumnet att de siktar in sig på åBY-travet efter Solvallalanseringen. Börjar bli lite Redneckvarning på folkaförarna. Rundbana på grus, snart kör de väl åttan också. :cool:

Detta inlägg har redigerats av Nisse: 14 april 2012 - 19:37

• 0